2. Budoucnost v rukou výpočetních prostředí

1. října 2010 v 23:41 | studenties (rybiczka86) |  ITV (V. Vrbík)
  • Mikrosvěty
  • Videoprogramy
  • Virtuální prostředí

Mikrosvěty (Microworlds)

mikrosvěty = specifická virtuální (účelově zjednodušená) prostředí, která žák vytváří, ovládá, manipuluje s nimi, nebo v nich "pouze" pobývá.



Videoprogramy

- žáci zapojení do řešení úkolu, který je prezentován videoprogramem, se musí naučit, jak vyřešit neobvyklé problémy vyžadující řadu dílčích kroků a zahrnující tematiku i z několika disciplín (např. matematika, zeměpis, dějepis...)
- mezi hlavní principy tvorby a užití audiovizuálních pořadů se řadí:
  • příběhové (narativní) pojetí pořadu s realistickým kontextem
  • všechny potřebné údaje jsou "vložené" do pořadu pro žáka "skrytě", nikoliv vyjádřené explicitně (= přímo)
  • stimulace k vlastní formulaci zadání úloh a problémů je prováděna prostřednictvím "otevřených" a nezodpovězených konců příběhu
  • prezentované problémy se vyznačují velkou komplexností (vyžadují až 14 kroků při vlastním řešení) - překonávají se tak žákovské tendence řešit problémy jen v krátkém čase a podporuje se vytrvalost a důvěra ve vlastní schopnosti
  • prezentovaná tématika zahrnuje zpravidla pojmy a učivo z více vyučovaných předmětů a oborů studia
  • projekce dvojic analogických (= podobných) pořadů -> principielně podobných příběhů se stejnou podstatou řešení - podpora větší "přenositelnosti" hledaných řešení a postupů


Virtuální prostředí

- pro výuku jsou v rámci internetu nejvíce využívána učelově zjednodušená virtuální prostředí, která může po síti ovládat i skupina žáků, manipulovat s nimi, nahlížet do nich, dokonce je i vytvářet
- tato tzv. víceuživatelská virtuální prostředí pro výuku dovolují žákům řešit různé problémy, konstruovat jejich vědomosti na základě informací získaných z kontaktu s tímto globálně přístupným mikrosvětem a simulovat různé jevy a děje
- učitelům umožňují tato prostředí analyzovat a hodnotit činnosti žáků

!! Virtuálním prostředím můžeme nazvat i dnes již velice rozšířené tzv. Online hry, které většinou pracují na stejné bázi. ty ovšem kromě zmíněných výhod obsahují i skrytou hrozbu, kterou je počítačová závislost, která především s nárustem popularity těchto online her nabývá na významu. Virtuální prostředí se totiž pro některé děti může stát mnohem zajímavějším, než skutečná realita.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Francbruinon Francbruinon | E-mail | Web | 8. května 2017 v 22:59 | Reagovat

Levitra Avec Ordonnance  <a href=http://byuvaigranonile.com>viagra</a> Buy Online Diflucan Compra Levitra Line Sildenafil Sale Cialis Acquisto Online Sicuro Cialis En Cordoba

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama